Tuesday, February 9

MAK vs PASANGAN


Sesuatu
yang baik untuk di renungkan
bersama.....

Berilah yang terbaik buat
ibu-ibu anda sementara ibu anda masih
hidup

Bila seronok, aku
cari.... pasanganku
-Bila sedih, aku
cari..... Mak
-Bila berjaya, aku
ceritakan pada.... pasanganku
-Bila
gagal, aku ceritakan pada... . Mak
-Bila
bahagia, aku peluk erat.... pasanganku

-Bila berduka, aku peluk erat.....
Emakku
-Bila nak bercuti, aku bawa....
pasanganku
-Bila sibuk, aku hantar anak
ke rumah.... Mak
-Bila sambut
valentine.. Aku bagi hadiah pada
pasanganku
-Bila sambut hari ibu...aku
cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"

-Selalu.. aku ingat pasanganku
-Selalu..
Mak ingat kat aku
-Bila-bila.. . aku
akan talipon pasanganku
-Entah bila...
aku nak talipon Mak
-Selalu...aku
belikan hadiah untuk pasanganku
-Entah
bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak




-Renungkan:
-"Kalau kau sudah habis
belajar dan berkerja...
-bolehkah kau
kirim wang untuk Mak ?
- Mak bukan nak
banyak... lima puluh ringgit sebulan pun
cukuplah".
-Berderai air mata jika kita
mendengarnya. .......
-Tapi kalau Mak
sudah tiada........ ...
-
MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU
SANGAT....

-Berapa ramai yang
sanggup menyuapkan ibunya....
-berapa
ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya...
..
-berapa ramai yang sanggup.
mengantikan lampin ibunya.....
-berapa
ramai yang sanggup..... membersihkan najis
ibunya....... .
-berapa ramai yang
sanggup..... ... membuang ulat dan membersihkan
luka kudis ibunya....
-berapa ramai yang
sanggup berhenti kerja untuk menjaga
ibunya.....

-Dan akhir sekali berapa
ramai yang sembahyang JENAZAH
ibunya......
-"Jika kamu menyayangi
ibumu, "forward"kanlah Email ini kepada sahabat-
sahabat anda.

-§ 1 orang : Kamu
tidak sayangkan ibumu
-§ 2-4 orang :
Kamu sayang ibumu
-§ 5-9 orang : Bagus!
Sayang jugak kamu kepada Ibumu

10/lebih : Syabas!Kamu akan disayangi Ibumu

No comments: